PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ataması Yapılan Öğretmenlerin Yapması Gereken İş Ve İşlemler


ZaLiM
08.Ocak.2019, 22:21
Öncelikle MEB Personel sitesini takip eden tüm okuyucularımıza iyi günler dileriz. 2015 Ocak döneminde ataması yapılan tüm öğretmenlerimize yeni i? hayatlarında başarılar dileriz.


Birkaç bilgi paylaşarak göreve başlama esnasında yapılması gereken iş ve işlemler hakkında bilgi vermeye çalışacağım.

Göreve başlama süresi ;

Bilindiği üzere, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun “Güvenlik” başlıklı 18 inci maddesinde, “Kanunlarda yazılı haller dışında Devlet memurunun memurluğuna son verilmez, aylık ve başka hakları elinden alınamaz.” hükmü yer almaktadır.
Mezkur Kanunun “Atamalarda vazife yerine devinim ve işe başlama süresi” başlıklı 62 nci maddesinde, “İlk kere veya yeniden veyahut yer değiştirme suretiyle;
a) Aynı yerdeki görevlere atananlar nakil emirlerinin kendilerine tebliğ gününü,
b) Başka yerdeki görevlere atananlar, nakil emirlerinin kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde o yere devinim ederek belli yol süresini,
İzleyen iş günü içinde işe başlamak zorundadırlar. Savaş ve olağanüstü hallerde bu süre Bakanlar Kurulu Kararı ile kısaltılabilir.


1-Milli Eğitim Müdürlüğüne başvuru esnasında yapılması gerekenler;

1. Elektronik başvuru formunun çıktısı alınarak atamaya yetkili amire onaylatınız.
2. Diplomanın aslı veya Kurumca onaylı örneği, (geçici mezuniyet belgesi kabul ediliyor.)
3. Son altı ay içerisinde çekilmiş 2 tane vesikalık fotoğraf. (illere göre fotoğraf sayısında artış ve ya azalma olabilir.)
4. Adli sicil vaziyet beyanı. (E-devlet üzerinden yazdırabilirsiniz. Şifreniz olmaması durumunda mobil imzayla giriş yapabilir veya PTT müdürlüklerinden şifre edinmelisiniz. )
5. Mal bildirim formu. (İnternet yazdırabilir ve doldurabilirsiniz veya İl Milli Eğitim Müdürlüklerinden temin edebilirsiniz. )
6. Erkek adaylar için Askerlik vaziyet belgesi. (E-devlet üzerinden yazdırılabilir. Askerlik muafiyetiniz olmalıdır.)
7. Kimlik fotokopisi.
8. Nakil başvuru formu. (Milli Eğitim Müdürlüğünden temin edilecek. )

Yukarıda yer saha işlemleri tamamladıktan sonra nakil kararnamenizi ve üst yazınızı alarak atandığınız kuruma başvurunuz.

Not: Atandığınız kurumun hangi bankadan maaş aldığını öğrenerek ilgili bankaya başvurmalı, hesap açtırmalı hesap cüzdanınızı alarak kurumunuza başvurunuz.


2-Atandığınız kuruma başvuru esnasında yapılması gerekenler;

1. Milli Eğitim Müdürlüğünden aldığınız nakil kararnamesi ve üst yazıyı okulunuza teslim ediniz.

Atandığınız kuruma vermeniz gereken evraklar;


a) Mal bildirim formu, aile vaziyet bildirim formu, halk görevlileri etik sözleşmesi.
b) Vesikalık fotoğraf.
c) Geçici mezuniyet belgesi ve diploma aslı ve ya onaylı örneği.
d) Özlük dosyası.
e) Banka hesap numarası. (Kurumun maaş aldığı banka.)

a) bendinde yer saha formları idareden temin edebilirsiniz.

Okulunuz yetkilisi sizi göreve başlattığı vakit sigorta girişi yapmalı ve Defterdarlık ve Muhasebe (Maliye) Müdürlüğünden girişinizi yapmalıdır.

Göreve başladığınız tarih itibariyle 421,50 TL Eğitim Öğretim ödeneğinden faydalanırsınız.

Yukarıda yer saha iş ve işlemlerde farklılıklar görülebilir. Formları eksiksiz doldurmalı ve idareye teslim etmelisiniz.

Atanan Öğretmenlerimize hayırlı olması dileklerimizle.

alıntı